Norske Trevarer er veldig fornøyd med resultatene av høstens store trevarekampanje, som skulle løfte fram snekkerfaget og gjøre trevarebransjen bedre kjent blant yngre folk. – Veldig artig å være med på dette, sier snekker og «treentusiast» Sanna Bastiansen (31) ved Bjervamoen Trevare AS.
- Dette var fjorårets store kampanje i norsk trevarebransje. Vi hadde fokus på å nå fram til yngre folk, og vi fulgte med og justerte undervegs når vi så hva som førte til treff, klikk og engasjement, sier kampanjeansvarlig Monica Wærdahl-Eriksen, som er leder for forretnings- og medlemsutvikling i Norske Trevarer.
- Vi var veldig bevisst på hvordan vi ønsket å få optimal effekt av kampanjen, og derfor er det ekstra hyggelig å se at vi fikk over 3,5 millioner visninger på Google-annonsene og at vi hadde en økning på over 1000 prosent i trafikken på Norske Trevarers hjemmesider mens kampanjen pågikk, sier Wærdahl-Eriksen.
Monica Wærdahl-Eriksen er leder for forretnings- og medlemsutvikling i Norske Trevarer og kampanjeansvarlig for Tre Frem-kampanje.
- Naturlig å framsnakke snekkerfaget
Sanna Bastiansen er femte generasjon Bastiansen i familiebedriften Bjervamoen Trevare AS i Telemark. Det nærmer seg 100 år siden tippoldefaren Hans dro det hele i gang, og i høst var altså Sanna en av de ni treentusiastene som frontet norsk trevarebransje gjennom Tre Frem-kampanjen.
- Det er naturlig for meg å framsnakke snekkerfaget og trevarebransjen. Jeg har nærmest vokst opp i snekkerverkstedet, og har alltid tenkt at jeg skal ta over familiebedriften en vakker dag, sier Sanna, som driver den tradisjonsrike trevarebedriften på Lunde sammen med faren Hans Olav og onkelen Torbjørn.
- Nå er jeg bosatt i Skien, samboeren er fra Bergen, vi har nylig blitt foreldre og har etablert oss her. Da blir det jo litt ekstra styr å pendle en times tid hver veg til jobben i Lunde, men jeg tror det skal gå veldig greit. Jeg har et stort hjerte både for snekkerfaget, familiebedriften og trevarebransjen, sier Sanna.
- Derfor var det også ekstra hyggelig at jeg kunne bidra til å sette snekkerfaget og trevarebransjen enda tydeligere på kartet gjennom Tre Frem-kampanjen.